Про деякі аспекти визнання та виконання рішень Міжнародного центру з вирішення інвестиційних суперечок (icsid) в Республіці Азербайджан

Ключові слова: іноземні інвестиції, міжнародне право, Конвенція ICSID, арбітраж, визнання, примусове виконання, двосторонні інвестиційні договори, Азербайджанська Республіка, цивільний процес, державний імунітет

Анотація

Ця стаття присвячена аналізу процедури визнання та виконання рішень ICSID, а саме: питанням імунітету від юрисдикції та імунітету від визнання відповідно до нормативної бази, встановленої Конвенцією ICSID. Ст. 55 Конвенції ICSID стосується національного законодавства про державний імунітет, що призводить до наслідків у застосуванні рішень ICSID. На основі цього положення держави розробили національні правила, що регулюють застосування державного імунітету, що за відсутності уніфікованих правил та практики може призвести до неможливості інвестора-переможця забезпечити виконання рішення ICSID через характер майна, що знаходиться у державі, де шукають інвестиції. Відповідно, були зроблені спроби пом’якшити цей ризик шляхом розробки договірних інструментів позбавлення суверенного імунітету у разі примусу довільного рішення. З огляду на це, у статті висвітлюються існуючі проблеми у застосуванні рішень ICSID, що випливають з доктрини суверенного імунітету, і продовжується аналіз вищезазначених інструментів, а також чинного національного законодавства Азербайджанської Республіки з метою визначення положень, що регулюють визнання та виконання рішень ICSID, а також рішення, що стосуються питання суверенного імунітету. У висновку автор констатує, що, по-перше, відсутність норм, що регулюють (або навіть обмежують) державний імунітет у питаннях примусового виконання рішень ICSID, а також уніфікована практика щодо цього створює ряд проблем, які погіршують ефективність системи визнання та примусового виконання встановленої Конвенцією ICSID. Крім того, інструменти, розроблені для вирішення питання державного імунітету, також не гарантують, що національний суд держави, де вимагається інвестування, братиме до уваги такі інструменти (тобто відмову), що є ще одним фактором, який ускладнює виконання рішень ICSID. Відповідно, можна зробити висновок, що відсутність регулювання загрожує ефективності системи визнання та забезпечення виконання, встановленої Конвенцією ICSID. По-друге, як зазначалося вище, створення сприятливого інвестиційного клімату було одним із пріоритетів Азербайджанської Республіки з моменту її заснування. На підставі цього пріоритету було внесено ряд поправок до національного законодавства. Беручи до уваги останні тенденції, можна зазначити, що розробка національного законодавства, що стосується визнання та виконання рішень ICSID, також буде величезним кроком на шляху підвищення привабливості Азербайджанської Республіки для іноземних інвесторів.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Переглядів анотації: 12
Завантажень PDF: 7
Опубліковано
2021-04-05