ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ АВТОМОБІЛЬНОГО РИНКУ КИТАЮ

  • Я. В. Белінська Університет державної фіскальної служби України https://orcid.org/0000-0002-9685-0434
  • Т. Ю. Федорова Університет державної фіскальної служби України https://orcid.org/0000-0002-7827-068X
Ключові слова: автомобільний ринок Китаю, державна політика підтримки, субсидування, спільні підприємства, нові енергетичні транспортні засоби

Анотація

На сучасному етапі поглибленого розвитку міжнародних економічних відносин постає питання визначення Китаю як одного з локомотивів глобалізації та її проявів. Важливими складовими успіху Китаю є експорт автомобільної продукції, покращення транспортної інфраструктури, інвестиції в автомобільну промисловість та отримані переваги після вступу до СОТ (Світової організації торгівлі).
Наразі китайські бренди автомобілів користуються великим попитом на закордонних ринках та в межах самого Китаю, при цьому спостерігається баланс між обсягами продажів та оптимальними цінами на продукцію.
Китай виступає єдиним найбільшим ринком для багатьох світових брендів, що є наслідком прагнення іноземних конкурентів закріпитись на ринку Китаю за рахунок поступової інтеграції з місцевими виробниками.
Мета дослідження: визначити особливості автомобільного сектору Китаю, проаналі-зу вати його позитивні та негативні риси і запропонувати шляхи вирішення проблем.
У роботі використані такі методи дослідження: метод статистичних даних, метод експертної оцінки, метод системного аналізу. 
Китай входить у трійку світових лідерів з виробництва та продажу автомобілів, значно випереджаючи США та Японію. Варто наголосити, що уряд впроваджує активну політику щодо підтримки розвитку автомобільного сектору Китаю, яка включає застосування податкових пільг, субсидій, зниження експортного квотування та залучення державних інвестицій для розширення бази виробництва «автомобілів нового покоління».
Перед автомобільним сектором Китаю існують певні виклики: широкі міжрегіональні торговельні бар’єри, які захищають місцевих виробників від конкуренції з боку іноземних фірм; ризик значних втрат у процесі виробництва та просування продукції, який поділяється на стратегічний, структурний, операційний і культурний.
У статті досліджено сутність та аспекти розвитку автомобільного ринку Китаю. Проаналізовано вплив цього розвитку на структуру попиту і пропозиції на автомобілі в різних країнах світу. Охарактеризовано особливості державної політики підтримки нового енергетичного транспорту. З’ясовано, що автомобільна галузь Китаю займає перше місце у світовому рейтингу за кількістю вироблених і проданих автомобілів. Виявлено необхідність дослідити сучасні тенденції розвитку автопрому Китаю і його вплив на світовий автомобільний ринок у цілому. Зроблено висновки щодо заходів для збереження позиції Китаю на світовому ринку автомобільної продукції.

Завантаження

Дані завантаження ще не доступні.

Переглядів анотації: 48
Завантажень PDF: 39
Опубліковано
2021-01-12